Uiteraard zullen wij je bijstaan tijdens het traject maar wij kunnen helaas niet alles voor je doen. Verstandig is om zelf alvast wat punten op papier te zetten zodat de fundering van het plan al gelegd is.
- Wie is je doelgroep?
- Wat wil ik deze doelgroep vertellen?
- Wat wil ik mijn doelgroep laten doen?
Om een idee te geven gaan we een voorbeeld gebruiken zodat het misschien wat begrijpelijker wordt. In dit voorbeeld hebben we dure voetbalschoenen die we willen verkopen via een webwinkel.
- Mannen tussen de 18-35
- Waarom? Dit is de grootste leeftijdscategorie die nog op voetbal zitten en geld te besteden hebben. Tevens doet deze doelgroep veel aankopen online.
- Je wilt vertellen hoe goed deze voetbalschoenen zijn en wat deze voetbalschoenen zo uniek maakt.
- Waarom? Je wilt de bezoeker eerlijk informeren over je product en ze enthousiast maken over je product.
- KOPEN! Klinkt heel bot op deze manier maar dit is wel het uiteindelijke doel dat je wilt bereiken. Uitleg waarom lijkt ons in dit geval overbodig.
Als je deze basis alvast voor jezelf duidelijk maakt dan ben je al een heel eind. Echter is er nog 1 andere belangrijke vraag:
Hoe ga ik mijn doelgroep bereiken?
In het voorbeeld dat wij gebruiken zit het wel goed maar het kan zijn dat je tot de conclusie komt dat je website of webshop helemaal niet het juiste platform is. Dan is het natuurlijk zonde om een heel plan uit te zetten en een SEO tekstschrijver in te schakelen. Zorg ervoor dat je zelf je huiswerk goed gedaan hebt en dan zullen wij de rest voor je verzorgen, startend met een zoekwoorden onderzoek.
Denk je dat wij je kunnen en mogen helpen om een goed plan uit te zetten voor unieke en goede SEO-teksten die scoren!? Neem dan nu contact met ons op!
Heb je al een plan en wil je alleen teksten laten schrijven? Geen probleem!
Stuur nu je opdracht in!